2006/09/29

sweet world












As everyone around me knows pretty much that I like baking sweet things, some of them gave me free admission tickets for the exhibition, Imada Minako, tart de la table et des gateaux held at Matsuya Departmane in Ginza.

Imada Minako is a one of the leading ladies who introduced the art of sugar decoration and europian styled table settings into Japan. In this exhibition they show so many elegant table settings and pieces of sugar decorations and they are soooo pretty.
Most of the sugar decorations take form of french styles(which she is really into) such as Marie Antoinette-looking dolls but they don't look like food anymore. They are almost perfect beautiful porcelain(actually there are many Lladro looking dolls and Wedgewood-like plate) or miniature sized art craft of Palace of Versailles.

この今田美奈子の華麗なる世界展、やはりお客はまわりは女性ばかりだった。やはり男性はもう脳の構造からしてあまりあういうのは興味を持たないのかなあ。
私などはヘンゼルとグレーテルのお菓子の家など永遠の憧れなので、見ててやっぱり楽しかったなあ。夕飯前だったのもあってかなりヨダレがたれそうになりました。ちっちゃめな展覧会だけど照明やセッティングも抑えた中に豪華な色使いで優雅な時間過せました。

0 件のコメント: